Snickers pudding kakor!

Hej,

Det var alldeles för längesen, men nu är jag tillbaka! Jag kan ej lova att jag kommer kunna vara like aktiv som jag brukade, men jag har inte gett upp! Som några kanske vet så har jag flyttat till USA, vilket förändrade mitt liv. Det är orsaken till varför jag har varit inaktiv, men nu är jag tillbaka med den bästa kakan du någonsin kommer äta!

img_0242-1

Dom är farligt goda. Helt underbart mjuka, saftiga och en aning kladdiga med smak av chokladpudding och snickers! Detta är ett recept jag kom på när jag inte hade kakao hemma, men blev väldigt sugen på chokladkakor. Så jag bestämde mig för att experimentera och så blev dessa till, du kommer inte ångra dig men kanske hata mig lite.

img_0239-1

Tid: ca 30-40 minuter
Svårighetsgrad: Enkel
Räcker till: ca 25-30 personer


Ingredienser:
200 gram rumstempererat smör
1 dl muscvadosocker
1 dl strösocker
1 msk vanilj arom eller vaniljsocker
2 ägg
3.5 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
2 dl hackad snickers
1 dl puddingmix/pulver såsom Ekströms

Gör såhär:
Börja med att värma ugnen till 170 grader, sedan kan du mixa ihop det rumstempererade smöret med muscvadosockret, strösockret och vaniljsockret/vanilj aromen tills det formas till en luftig smet, tillsätt sedan puddingmix/pulver, blanda och sedan tillsätt ett ägg i taget och blanda tills smeten blir len och luftig.

Till sist viker du in mjölet, bakpulvret och den hackade snickersen tills smeten har blandats. Blanda inte för mycket, då blir kakan för stel och tung.

Klicka ut ungefär 6 pluppar på bakplåtspapper och grädda i ungen i ca 9 minuter.
Grädda tills kakan har rest sig lite men grädda den inte för länge, om du tar ut den när den är lite kladdig i mitten och låter den vila på plåten så kommer kakan garanterat vara härligt mjuk och saftig!

Serveringsförslag: Ett stort glas med mjölk, såklart!

Kommentera

