Enkel och saftig kycklingfilé

Hej alla fina. Medina här!

Jag kände att jag inte ville lägga ner mycket tid på dagens lunch, så detta blev perfekt. Inte nog med att kycklingfilén var gudomligt saftig, den hade även en enkel smak som var väldigt god. Sabina var snäll nog och hjälpte mig steka kycklingen🙂

Låt oss se över checklistan, skall vi?

  • Gudomligt god
  • Enkel att laga
  • Snabb lunch!

Låter perfekt. Ett tips är att ni MÅSTE servera en klick lätt crème fraiche med tomat basilika. Jag brukar äta min grillade/stekta kycklingfilé med bearnaisesås eller tzatsiki men efter gårdagens middag så blev det lite över och det passar alldeles utmärkt till kycklingen. Nej, tänk inte för mycket på det. Lita på mig, gör som jag säger!😉

2  en till..

Stekt kycklingfilé


Tid: 20 minuter

Svårighetsgrad: Enkel


Recept:

1000 g kycklingfilé

2 msk kokosolja

Grillkrydda

Salt & peppar

Knorr’s kycklingkrydda

Börja med att ta den upptinade kycklingfilén och skär varje filé så att du får 2 tunna filéer. Lägg alla i en skål, tillsätt kokosoljan och alla kryddor, blanda runt ordentligt och låt stå i kylskåpet i ca 15-20 minuter.

Stek filéerna på medelvärme i en stekpanna. Detta tog mig ca 5 minuter per sida. Kolla att kycklingen är genomstekt!

Serveringsförslag: lätt crème fraiche med tomat basilika, couscous och plommontomater

Kommentera

