Firar 2 år på bloggen med vaniljmuffins med dulce de leche!

Hej, Medina här🙂

Hej kompisar❤ Huurraa huurraaa för blooggeeeen, 2 år idag! Vill tacka för ALLA besökare, och alla som fortsätter besöka bloggen, använda mina recept och skriva kommentarer. Det gör livet så mycket roligare och finare, mat är livet!

Så, för att fira 2 fina år bestämde jag mig för att baka vaniljcupcakes/muffins med dulce de leche fyllning, toppade med vispad grädde. It’s to die for, jag lovar er. Jag är min största kritiker och jag LOVAR att detta var så himla gott, fint sätt att fira 2 år. *tar en cupcake i handen* skål för flera roliga år med er, fyllda med kakor och mat!

Måste även tillägga att jag har typ ett ”hemligt” recept för mina vaniljmuffinsar, så kommer inte skriva ner ingredienserna somgör det till det lilla extra, men dem kommer smaka supergott ändå, som underbara vaniljmuffinsar gör!

Vaniljmuffins med karamelfyllning

 

För er som inte vet vad Dulce de leche är, så är det karameliserad mjölk! SUPERGOTT.

Vaniljmuffins med kolafylning

Vaniljmuffins med dulce de leche

 

Mitt basic muffins recept till 12 normalstora muffinsar

2 ½ dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

2 msk vaniljsocker/vaniljpulver/vaniljstång eller 2-3 tsk vaniljessens

60 g smält margarin

1 ½ dl strösocker

2 ägg

½ dl mjölk

1 tsk citronsaft

ca 1/3 av en burk Dulce de leche eller hemmagjord kolasås

Vispgrädde (jag fuskade lite och använde färdig på burk/sprayflaska)

Såhär gör du!

Muffins – Värm ugnen till 225 grader

Börja med att smälta smöret och ställ sedan åt sidan.

Vispa ägg och socker poröst, tillsätt alla torra ingredienser och rör om försiktigt,

tillsätt sedan vatten/mjölk, rör om och till sist det smälta smöret. Rör om ordentligt.

Fyll muffinsformarna till 2/3. Grädda i ugnen i ca 10-15 minuter. – Alla ugnar är olika, kontrollera hela tiden. Ta ut muffinsarna och låt dem svalna, gör sedan hål i varje muffins. Men förstör inte bottnen på dem. Fyll med önskad mängd dulce de leche och spritsa sedan över grädden, ringla gärna med lite kolasås över.

Hoppas det smakar!

Tips: Lägg lite havssalt på kolasåsen, smakar underbart.

 

 

Kommentera

