Frozen banana popsicles!

Heeeeej,

Det blev ju flera recept innan det nya året som jag lovade! Här kommer ett recept för alla som 1. Är noga med kalorierna, 2.Gillar frusen frukt eller banan överhuvudtaget. Och säkert något mer..  Om Bananen får ligga i frysen ca 30 minuter så blir den rätt så krämig i konsistensen, om den får ligga längre så blir den hårdare. I vilket fall som helst så tycker jag väldigt mycket om frusen  frukt (speciellt frusna druvor och apelsin) så detta tyckte jag mycket om🙂

Frozen Banana Popsicles

Dessa kan man givetvis variera, jag hade ingen choklad men det var tänkt att jag skulle doppa dessa i choklad och sen i nötter men det blev inte så:/ Ät den inte heller som om den vore en vanlig banan, småtugga som du gör med glass istället!

frozen banana popsicles

 

2 bananer

Kolasås

Hackade nötter

(gärna 200 g smält choklad och massa roligt strössel!!)

 

Skala bananerna och skär varje banan i hälften. Sätt bananerna på glasspinnar eller vanliga pinnar haha. Låt vila i frysen i ca 30-40 minuter, om du inte ska doppa dem i choklad så behöver du bara hälla lite kolasås över, hackade nötter och hugga i! Jag rekomenderar starkt att du doppar dem i choklad, så mycket godare!

 

One thought on “Frozen banana popsicles!

Kommentera

