Gudomligt recept och en ny bloggare! – Krämig kycklinggryta smaksatt med curry!

Hej!  :>

Det var ett tag sedan jag la ut ett recept, och här kommer ett- MEN inte mitt recept, jag har en annan liten överraskning till er!

Jag pratade mycket om att lägga ut mat och så men desserter och kakor vinner mitt hjärta! Min tvillingsyster Sabina är en riktig höjdare på att laga mat. OCH så tänkte jag att vi kanske kunde blogga tillsammans? Om jag inte hinner lägga ut söta recept så kan hon alltid dela med sig av sina maträtter så att ni slipper vänta så länge på nya recept! Så här under ska jag låta henne presentera sig själv och sedan så läggs receptet ut längre ner!😀

 

Hejsan mitt namn är Sabina och jag älskar att laga mat. Jag hoppas att ni kommer uppskatta mina recept och ha nytta av dom i vardagslivet. Jag är väldigt glad över att få vara med och blogga tillsammans med Medina😀. Så härmed inviger jag mig själv i bloggen med detta sjukt goa´recept!🙂

 

Krämig kycklinggryta smaksatt med curry & Sabinas egna ris!

Krämig kycklinggryta smaksatt med curry!

Krämig kycklinggryta smaksatt med curry!

 

Riset:
4 dl Ris
10 dl Vatten
½ tsk Salt
½ tsk Timjan
½ tsk Persilija
½ tsk Rosmarin
2-3 msk Oliv Olja

Kycklinggrytan:
3 st Kycklingfiléer
6 dl Mjölk
2 msk Senap
1-3 tsk Mjöl (beror på hur man vill ha såsen)
2-3 msk Curry
peppra och salta

 

Gör såhär:
Riset – Du lägger riset i en kastrull och tillsätter vatten. Koka riset enligt anvisningarna på paketet, när riset har kokat klart och du blivit av med vattnet så tillsätter du salt, timjan, persilija
rosmarin och olivoljan.

Kycklinggrytan – Skär kycklingfiléerna i små bitar och stek tills de är genomsteka. Sedan lägger du till 5 dl av mjölken och låter den bli varm,
sedan lägger du i senapen och curryn. Nu ska du använda 1 dl som är kvar utav mjölken till att blanda mjölet i, och så häller du i det i grytan.
och nu kan du peppra och salta efter egna önskemål.

Smakligt måltid!
/ Sabina

Kommentera

