Himmelsk kladdmuffins!

Kära vänner, med en illa stukad fot kunde jag inte låta bli att baka kladdmuffins, sittandes på en aning skön stol!  Den här muffinsen fick mig att glömma bort smärtan som dunkade i foten en stund, men hur som helst, här har ni det bästa receptet på kladdmuffins!  Och äntligen fick jag använda en superfin muffinsform som jag vann tidigare!, muffinsen blev sådär härligt kladdig i mitten och en aning seg i kanterna, och så GOOOOOD.

 

 

 

 

 

 

100 g smält smör
2 st ägg
2.5 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
0.5 tsk bakpulver
2-3 msk Ljus sirap
2 dl vetemjöl
Värm ugnen till 200 grader

Smält smöret i en kastrull och lägg åt sidan, Placera ut bakformar på en plåt eller i en muffinsplåt.

Vispa försiktigt ihop ägg och socker, tilsätt vaniljsocker, kakao, bakpluver och sirap. Sedan häller du
i mjölet och smöret, vispa ihop alla ingredienser men överdriv inte!
Fördela smeten i bakformarna, grädda mitt i ugnen i ca 10 minuter.
Ta ut ur ungen och låt dem svalna , Under tiden de svalnar kommer de sjunka ihop och då kan du servera med ett glas mjölk som man kan doppa muffinsen i
eller servera med mjuk vaniljglass eller vispgrädde!

Kommentera

