Jordgubbspaj med vit choklad

Fick smaka lite ur Sabinas och den var helt okej enligt mig men hon själv krävde en till portion! Okej då.. den var hur god som helst! Så nu slänger jag upp receptet åt er och så ska ni helst äta den med vanilj glass, denna gången är det inte smakerna som gifter sig utan jag gifter mig med pajen!  :) Sabina gav tummen upp och sa, (jag citerar) ”Heaven right here”

Inte direkt en fröjd för ögat när den har varit i ugnen men den är hur go som helst, lägg en skopa vanilj glass över så ser man inte hur den ser ut haha!

Pajdeg:
150 g smält smör
2 dl socker
½ msk ljus sirap
3 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker

Fyllning:
Jordgubbar
hackad vit choklad

Värm ungen på 175 grader
Blanda ihop alla torra ingredienser och häll till sist i det smälta smöret och sirapen. Jobba ihop allting till en deg.
Tryck ut degen i små portionsformar och förgrädda i 10 minuter.
Ta ut formarna och placera skurna jordgubbar i en cirkel, lägg sedan i hackad vit choklad i mitten och avsluta med en jordgubbe.
Låt gräddas i ca 20 minuter, ta ut och låt svalna, servera med vanilj glass eller vaniljsås

Kommentera

