Enkel och god choklad & gräddpaj med jordgubbar!

Jag var vääldigt sugen på att baka den dagen och jag hade typ inget hemma. Jag var lite trött på att min pajdeg alltid blir förstörd så jag tänkte testa Sara Lee’s pajdeg!  Familjen tyckte om degen men jag föredrar misslyckad pajdeg eller pajskal gjord på digestivekex.

Pajskal
1 pkt Sara Lee pajdeg

Fyllning1
400g Fazers mjölkchoklad eller din favorit!
2 dl vispgrädde

Fyllning 2
4 dl vispgrädde
2 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker

Garnering
1 dl jordgubbar
100g mjölkchoklad

Grädda pajskalet (se på paketet hur man gör för bästa resultat) och låt sedan stå.
Vispa grädde & florsocker, tillsätt vaniljsockret och vispa efter önskemål.

Börja med att koka grädde, bryt ner chokladen i en annan skål. Häll över den heta grädden och vispa så fort och så hårt
tills chokladen har smält och inga klumpar är kvar. Smeten ska inte vara så rinnig utan mer fluffig.

När pajskalet är kallt kan du hälla i chokladfyllningen och låt stå i kylskåpet.
När chokladfyllningen har kallnat så garnerar du med grädden
Lägg choklad i vattenbad och tillsätt en nypa socker. Sedan använder du en kniv till att göra chokladdekorationer och även ringla över choklad på fyllningen. Skriva jordgubbar och dekorera hur du vill, går bra med någon annan frukt/bär!

Låt stå i kylen ca 1-2 timmar innan servering!

Kommentera

